14/9/07

Προεκλογικό

Πολλές φορές, αναμνήσεις από τον παιδική ηλικία ξαναζωντανεύουν.

Έτσι, πριν από μερικούς μήνες μου ήρθε στο μυαλό η παρακάτω ανάμνηση, την οποία ξαναθυμήθηκα πρόσφατα με την ευκαιρία των εκλογών:


Κάποτε, πριν πολλά χρόνια, πρόσεξα στο φροντιστήριο ξένων γλωσσών που πήγαινα, ότι ένας συμμαθητής μου φορούσε ένα διαφημιστικό ρολόι κάποιου κόμματος.

Το ρολόι είχε το χρώμα του κόμματος και στην πλάκα αντί για δείκτές και αριθμούς, είχε το έμβλημα του κόμματος σε ένα φόντο που αναβόσβηνε.

Μπορεί και να ήταν περίοδος εκλογών, δε θυμάμαι. Πρέπει να ήμουν αρκετά μικρούλης. Ίσως να ήταν το '85.


Μου έκανε κάποια εντύπωση τότε, - γι' αυτό άλλωστε και το θυμάμαι.

Ξανασκεπτόμενος, και έχοντας τα ενήλικά μου μάτια, αισθάνομαι ότι ήταν κάτι πολύ άσχημο.

Εγώ ποτέ δε θα έκανα -νομίζω- το χέρι του παιδιού μου διαφήμιση των πολιτικών μου πεποιθήσεων.


Γενικότερα, αυτές τις προεκλογικές ώρες, η λογική χάνεται, μπαίνει σε δεύτερη μοίρα. Το προεκλογικό κλίμα επισκιάζει τα πάντα. Αφίσες, συγκεντρώσεις παντού. Και να μη βλέπεις τηλεόραση, και να μην συμμετέχεις καθόλου. Παρ' όλα αυτά, το νιώθεις. Είναι παντού.

Μια φιέστα χωρίς νόημα.
Πόση ενέργεια, πόσα από τα χρήματά μας
σπαταλιούνται σ' όλα αυτά;

2 σχόλια:

oneiroparmenh είπε...

Αυτό που λες δεν είναι τίποτα...
έτυχε να είμαι γραμματέας στις εκλογές στην κοινότητα στην οποία ψηφίζω.Έπαθα σοκ όταν ένας πατέρας είχε φέρει στο εκλογικό κέντρο τον γιό του ο οποίος λόγω διανοητικής καθυστερησης δεν ήταν δυνατό να αντιληφθεί ούτε τι είναι εκλογές,ούτε για ποιό λόγο είχε έρθει εκεί.Ο Νόμος δεν επιτρέπει να ψηφίζουν άτομα με τετοιες παθήσεις.
Παρ'ολ'αυτά ο φοβερός αυτός πατέρας όχι μόνο είχε τραβολογήσει το καημένο το παιδί στο εκλογικό κέντρο-πράγμα που θα μπορούσε να είναι επιζήμιο και για την υγεία του-αλλά είχε το θράσος να ζητήσει να μπει μαζί του και πίσω από το παραβαν.Όταν η δικαστικός του το απαγόρευσε και του είπε πως αν χρειαζόταν βοήθεια θα πήγαινε εκείνη,εκείνος είπε με ύφος:"Μα είμαι ο πατέρας του!Θα αφήσω το παιδί μου μόνο του?Αν δεν πάω εγώ ποιός θα πάει?"
Όλο αυτό λοιπόν για να κερδίσει άλλη μια ψήφο το κόμμα που υποστήριζε ο υπέροχος αυτός άνθρωπος...Δεν είναι τραγικο?

zero2one είπε...

Τραγικό, δυστυχώς.

Τραγική η νοοτροπία μας, σχεδόν παντού, όχι μόνο στα κοινά και στην πολιτική. Και χρειάζεται δεκαετίες συνεχούς προσπάθειας για να έχουμε την ελπίδα της βελτίωσης.