18/7/07

Η κατσαρίδα και το οικοσύστημα

Ένα βράδυ πριν όχι και πολύ καιρό, είδα μια κατσαρίδα κάτω από το κρεβάτι μου. Πιθανόν να είχε μπει από το μπαλκόνι. Τι έκανα λοιπόν; Έκλεισα την πόρτα και το παράθυρο της κρεβατοκάμαρας και ψέκασα καλά κάτω από το κρεβάτι με κατσαριδοκτόνο. Φυσικά δεν κοιμήθηκα εκεί το βράδυ.

Το επόμενο πρωί, η κατσαρίδα βρισκόταν κάτω από το κρεβάτι με τα πόδια προς τα πάνω, ψόφια. Άνοιξα καλά τα παράθυρα και το ίδιο βράδυ κοιμήθηκα ήσυχος στο κρεβατάκι μου.

Μετά όμως, κάθησα και σκέφτηκα λίγο. Ω, ναι, το έχω αυτό το τρομερό ελλάτωμα, χρησιμοποιώ το μυαλό μου για να σκέφτομαι...

Όλοι γνωρίζουμε πόσο ανθεκτικά ζώα είναι οι κατσαρίδες. Έλλειψη νερού, τροφής, ούτε η ραδιενέργεια δεν τις πτοεί. Μπορούν να ζήσουν ακόμα και χωρίς κεφάλι για αρκετό καιρό.

Κι όμως, το κατσαριδοκτόνο τις σκοτώνει. Πόσο ισχυρά τοξικά χημικά να έχει, ώστε να καταφέρνει να τις κάνει να ψυχορραγούν;

Έχετε σκεφτεί ποτέ τη δράση του εντομοκτόνου στην τροφική αλυσίδα; Επεμβαίνει και αφαιρεί βάρβαρα έναν ολόκληρο κρίκο της. Έτσι απλά. Χωρίς δεύτερη κουβέντα και σκέψη.

Έχετε σκεφτεί ποτέ τι θα πει "οικοσύστημα"; Ένα σύνολο από ζώα και φυτά που εξαρτάται το ένα από το άλλο. ΑΝΤΙπαράδειγμα: η ανθρώπινη κατοικία. Το μόνο ζωντανό ον που επιτρέπεται εκεί είναι ο άνθρωπος. Έχουμε συνηθίσει να θέλουμε τις κατοικίες μας αποστειρωμένες.

Θα μου πείτε τι να κάνουμε; Να κάνουμε τα σπίτια μας ζούγκλες;

Όχι, αλλά μια παντόφλα αντί για εντομοκτόνο, μπορούμε να τη χρησιμοποιούμε... Αυτό κάνω κι εγώ από εκείνο το συμβάν και μετά. (-:

2 σχόλια:

Filboid Studge είπε...

zero2one,
μην σκοτώνεις τις κατσαρίδες.
Υπάρχουν κομψότεροι τρόποι απαλλαγής. Οδηγίες εδώ .
:)

zero2one είπε...

LoL, ναι, γιατί όχι;

Την επόμενη φορά θα το δοκιμάσω. Τουλάχιστον αυτό δίνει στην κατσαρίδα την ευκαιρία να ζήσει.

Πάντως, λόγω του ευκίνητού της, ο τρόπος αυτός θα πρέπει να είναι αρκετά πιο δύσκολος/κουραστικός από την ...παντόφλα (-: